Razgovor sa voditeleljicom salona uredskih stolica SpinaliS | Zdravo sjedenje – SpinaliS Zagreb

Razgovor sa voditeleljicom salona uredskih stolica SpinaliS

spinalis zagreb

Kako aktivno sjedenje pomaže čovjeku?

Kod sjedenja na stolcu s fiksnim sjedalom, najgora stvar je nezdravi i ukočeni položaj sjedenja. Temelj aktivnog sjedenja su aktivne promjene vašeg držanja. Aktivno sjedenje traži angažiranost tijela pri radu, postiže se veća aktivnost i dinamika pokreta. Aktivno sjedište „podsjeća“ korisnika na pravilnu posturu i pokret prilikom dugih sati sjedenja. Pri čemu je kralježnica rasterećena, mišići aktivni, a leđa u pravilnom položaju. Na taj način postiže se prevencija promjena uzrokovanih dugotrajnim sjedenjem. Tzv. princip terapeutske lopte, sa pravilnim pokretima, pravilnim držanjem tijela i adekvatnim potporama.

 

Kako se odabire model SpinaliSa?

U ponudi imamo 11 različitih modela, dizajniranih prema različitim potrebama čovjeka. Model se odabire prema proporcijama čovjeka, stanju kralježnice, leđa i prirodi posla. Za računalo i radni stol savjetujemo modele sa naslonom i rukohvatima, radi potrebnog odmora pri radu. Za medicinske uvjete rada i zahtjevnije uvjete, pokazali su se praktičnim modeli bez naslona.

 

Kako se sjedi na SpinaliS stolcu?

Potrebno je stvoriti dinamiku aktivno i pasivnog sjedenja. Kako bi se postigao što bolji učinak aktivnog sjedenja, idealno je sjediti ne koristeći naslon, pri čemu su ruke na stolu. U isto vrijeme podignuti visinu sjedišta sukladno visini čovjeka i radnog stola. Stopala su čvrsto na tlu. Na taj način postiže se maksimalna mobilnost tijela, rasterećenje kralježnice i pravilna postura. Aktivno sjedenje je metoda sjedenja, koja smanjuje negativne učinke sjedilačkog posla -boli u leđima. Prilikom rada, potreban je i odmor kao i odgovarajuća potpora. Kad se želimo odmorit, koristimo naslon, pri čemu tijelo stavljamo u pasivnu poziciju, do kraja sjedišta, a visinu rukohvata namjestimo sukladno proporcijama tijela.

 

Da li se sjedište SpinaliS stolca može „zakočit“, fiksirat?

Svi modeli nude jednaku aktivnost sjedišta. Ono je dizajnirano kako bi se sjedilo aktivno i postiglo funkciju prevencije. Sjedište nije moguće zakočit u pravom smislu riječi. No, koliko želite bit aktivni, ovisi o vama. Kad koristite naslon i rukohvate, tijelo više nije aktivno, već se odmarate odnosno sjedite u pasivnoj poziciji. Kad želite biti aktivni, dovoljno je ne koristit naslon i promijenit visinu sjedišta. Aktivnost određujete korisnik. SpinaliS pomaže.

 

Da li aktivno sjedenje ometa u radu, koliko je potrebno da se čovjek navikne?

Istina, u početku je potreban period navike na aktivno sjedenje. Dosta ovisi o formi čovjeka, npr. da li se bavite sportom, da li vježbate, jesu li mišići atrofirali, postoji li akutno stanje kralježnice. U našem iskustvu, većina korisnika uspješno se navikne na aktivno sjedište kroz cca 2 tjedna svakodnevnog sjedenja. Postoje slučajevi osjeta slično upali mišića, no to je zapravo dobar pokazatelj. U većini slučajeva naših korisnika, većina je osjetila promjene na bolje već kroz mjesec dana aktivnog sjedenja. Kreće se sa sjedenjem više koristeći naslon za odmor te postepeno povećavanje aktivnosti. Kroz kratko vrijeme steknu se zdrave navike pravilne posture i pokreta tijela. Aktivno sjedenje niti u jednom trenutku ne otežava tijek rada, kad se tijelo navikne. Dapače, nadalje sjedenje u fiksnom stolcu postaje neprihvatljivo.

 

www.zdravo-sjedenje.hr

Comments are closed.